Τούβλα στις τσέπες μου

Ακόμα μια παλιά ανάρτηση που δε θα ήθελα να χάσω. Είναι η προσωπική μου μάχη, αυτό που προσπαθώ να καταφέρω. Άλλοτε με επιτυχία κι άλλοτε με πιάνω λίγο πριν το εγκεφαλικό από τα νεύρα. Αλλά το παλεύω…

 

Διάβαζα προχθές κάτι για έναν τύπο o οποίος είχε μαζί του ένα τούβλο και κάθε φορά που κάποιος τον απειλούσε με τη συμπεριφορά του, του το πετούσε. Ήταν από μια παραβολή της οποίας το δίδαγμα δε με κέρδισε.
Όχι γιατί το βρήκα αδιάφορο αλλά γιατί ήταν τόσο ωραία αυτή η εικόνα με το τούβλο που κόλλησα εκεί κι ακόμα το σκέφτομαι και γυαλίζει το μάτι μου…
Μάλιστα έλεγε οτι για να μη χάνει το τούβλο το έδεσε με ένα σχοινί ώστε να το μαζεύει ξανά. Αχ πόσο θα ‘θελα καμιά φορά να έχω κι εγώ μαζί μου ένα τούβλο και να το πετάω στα άδεια κεφάλια που συναντώ!

Πάρε και σύ μια ρε ταρίφα που σταματάς όπου γουστάρεις, κι εσύ μια ρε Ζητά που κάνεις σούζες με τη μηχανή, και συ ρε Πάγκαλε, ψευτοαγανακτισμένε που δίνεις λαβή για σχόλια απ’αυτούς που δε συμφωνούν, πάρτε και σεις που δε συμφωνείτε γιατί το πιο εύκολο είναι να τα βλέπεις όλα μαύρα και να μη συμφωνείς με κανέναν, πάρε μια και συ που βλέπεις όλη μέρα τηλεόραση και επειδή δε σε κόβει παραπληροφορήσαι, μια και συ που παραπληροφορείς, πάρε μια και συ που έχεις τόσο κλειστό μυαλό, και μια δυνατή ΕΣΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΣΑΝ ΕΜΕΝΑ…

Σκέτη τρέλα είναι η εικόνα μου με το τούβλο αλλά είναι μεγαλύτερη τρέλα να υποτιμάει κανείς τους άλλους. Να μην τους σέβεται.
Δε χρειάζεται να συμφωνούμε, δε χρειάζεται καν να χαρακτηρίζει ο ένας τον άλλο σύμφωνα με τις απόψεις του, δε γίνεται κιόλας! Σε κάποιο θέμα πχ ένας φαίνεται φιλελεύθερος και σε ένα άλλο όχι. Για ‘μένα θα έπρεπε να είναι σε όλα. Ή είσαι ή δεν είσαι, σωστά; Κι όμως… Και σε άλλο του φαίνομαι εγώ έτσι…!

Όσο και να πιστεύω οτι ο κόσμος θα ήταν καλύτερος αν ήταν όλοι σαν εμένα αυτό δε θα γίνει ποτέ.
Πρώτον γιατί ποτέ δε θα γίνουν όλοι σαν εμένα. Ούτε γίνεται, ούτε θέλουν. (Άραγε εγώ τελικά θέλω;;)
Δεύτερον γιατί αυτό που πιστεύω δε σημαίνει οτι είναι έτσι. Είναι μόνο μια άποψη. Ίσως ευχή (-ίσως και κατάρα).
Και τρίτον γιατί ο κόσμος δε γίνεται καλύτερος. Ο κόσμος είναι τέλειος όπως είναι. Είναι διαφορετικός, είναι απρόβλεπτος, περίεργος, δύσκολος.

Το μόνο που μπορώ να κάνω λοιπόν είναι να αλλάξω εμένα και το πώς βλέπω τα πράγματα.
Να δω αν μου χρειάζεται αυτό το τούβλο και το σχοινί του. Αν χρειάζεται να κουβαλάω κάτι βαρύ για να τιμωρώ τους ανθρώπους ώστε να γεμίζω ενέργεια.
Ή αν απλά πρέπει να τους σέβομαι και να τους αγαπάω όλους γιατί κι αυτοί έτυχε να μοιράζονται την ίδια κούρσα με ‘μένα στην ίδια χρονική στιγμή. Τις ίδιες ταλαιπωρίες και τις ίδιες χαρές, τις ίδιες εμπειρίες. Κι αυτό είναι κάτι πολύ δυνατό που μας δένει. Είμαστε αδέρφια!

Να δεχτώ οτι αυτή μου η αντίληψη ούτε φλώρικη είναι, ούτε αφελής, ούτε ρομαντική.
Μπορώ άραγε να το κάνω αυτό;
Μπορώ να σκεφτώ για μια στιγμή οτι δεν υπάρχουν θηρία, δεν υπάρχουν απώτερα κίνητρα στις κακές ή ηλίθιες συμπεριφορές; Οτι υπάρχει απλά φόβος και έλλειψη παιδείας…  Και τότε να μη με πω αφελή…
Μπορώ να μην αμύνομαι όταν κάποιος δε συμφωνεί μαζί μου παραμόνο να παίρνω το λόγο του ως μια διαφορετική άποψη προς εξέταση; Ακόμα κι αν θεωρώ οτι μου επιτίθεται, ακόμα κι αν θεωρώ ηλίθια τα επιχειρήματά του, μπορώ;
Να σέβομαι τον άλλο και να παίρνω από τις απόψεις του ακόμα και λίπασμα για να αναπτυχθεί η σκέψη μου, μπορώ;

Συνήθως οι άνθρωποι που ισχυρίζονται οτι έχουν ανοιχτό μυαλό έχουν επίσης κλειστό μυαλό.
Έχουν φτάσει σε ένα επίπεδο του παιχνιδιού και κοιτώντας περιφρονητικά τους υπόλοιπους κάτω μένουν στάσιμοι. Δεν έχει σημασία αν νομίζουν οτι είναι ψηλά. Είναι απλά ψηλότερα από κάποιους. Την ίδια ώρα είναι και χαμηλότερα από κάποιους άλλους. Οπότε ας ξεκαβαλήσουμε όλοι.

Φαντάζομαι και η παραβολή κάπου εκεί θα θέλει να καταλήξει αλλά θα τα λέει με πιο ωραίο τρόπο. Θα το διαβάσω αργότερα. Το καλό που του θέλω του Μπουκάι να συμφωνεί αλλιώς θα του πετάξω το τούβλο μου στο κεφάλι!
🙂

 

 

This entry was posted in Thoughts. Bookmark the permalink.

12 Responses to Τούβλα στις τσέπες μου

  1. Καλά κάνεις και ανεβάζεις τις παλιές σου αναρτήσεις φιλενάδα!!

    Τώρα που το σκέφτομαι υπάρχουν τόσα τούβλα γύρω μου που θα πετούσα ευχαρίστως κανένα, μόνο που είναι πολύ καλοαναθρεμένα και είναι ασήκωτα!!!! χαχαχα
    Καλό βράδυ!! Φιλιά!

    • Ο/Η AnD λέει:

      Ναι, θα ανεβάζω πού και πού για να θυμόμαστε τα παλιά.
      Δεν είναι σαν να κοιτάς τον εαυτό σου του παρελθόντος;
      Α ρε φιλενάδα όσο θυμάμαι πώς ήμουν πέρσι τέτοια εποχή… Δεν ξεχνώ πόσο με βοήθησαν οι συμβουλές και η παρέα σου.
      Καλά να είμαστε πάντα!

  2. Ο/Η DeeDee λέει:

    Αντιγραφω το παλιο μου σχολιο, επειδη με εκφραζει ακομα απολυτα!! :):):)
    Ειναι ωραια να ξαναδιαβαζουμε παλιες σκεψεις. Διακρινουμε καλυτερα τις αλλαγες μας 🙂

    ———————————

    Το πρωτο βιβλιο του Μπουκαι που διαβασα, ειναι το «Να βλεπεις στον ερωτα, με τα ματια ανοιχτα». Οι πρωτες 10-20 σελιδες μου αλλαξαν τη ζωη.
    Ισως πεις οτι υπερβαλω. Δεν πειραζει 🙂
    Και να φανταστεις με κουρασε αυτο το βιβλιο. Θεωρησα εν τελει οτι πλατιαζει κι επαναλλαμβανεται πολυ. Κι ομως, καταφερε να με επιστρεψει εναν πολυ καλυτερο ανθρωπο.
    Δεν ξερω ποσο ψηλα εχω ανεβει, ξερω οτι ειμαι πιο ψηλα απο μενα χθες.
    Κι ερωτευτηκα αυτη σου την αναρτηση, επειδη εχει σκεψεις που εγω δεν προλαβα να κανω και τις ζηλεψα ολες :):)

    Προσφατα ξαναεγραψα καπου οτι εχω την εντυπωση οτι φτασαμε εδω την Ελλαδα, επειδη υπαρχει πολυ δυστυχια στα σπιτια μας.
    Αν ο καθενας προσεξει λιγο περισσοτερο τον μικροκοσμο του, κατι θα κανουμε. Ετσι δεν ειναι ρε φιλεναδα;!

    Δελεαστικη η ιδεα με το τουβλο παντως :):):)
    Πηρα προσφατα αυτοκολλητακια που γραφουν «Ειμαι γαιδαρος, παρκαρω οπου γουσταρω». Μεχρι τωρα δεν κολλησα κανενα, αφησα ομως πανω στο παρμπριζ. Εκτονωση ειναι κι αυτο 🙂

    Πολλα μπερδεμενα εγραψα παλι. Αλλα ξερω οτι εσυ δεν εχεις απαιτησεις απο τα σχολια να ειναι σε ταξη :):):)

    • Ο/Η AnD λέει:

      Δε θα απαντήσω με τον ίδιο τρόπο γιατί η απάντηση μου στο σχόλιό σου τότε ήταν ίση με 2 αναρτήσεις. Χχιχιχι με πιάνει καμιά φορά φοβερή πολυλογία.
      Θέλω όμως να μάθω αν τελικά το διάβασες το βιβλίο.
      Είδες τι ωραία να γυρνάμε στα παλιά;

  3. Ο/Η tali λέει:

    xa xa καλη φαση !! εγω παντως ακομα και τωρα οταν παω πεζοπορια εχω στις τσεπες μου πετρες γιατι το βουνο ειναι γεματο αδεσποτα..Οσο για το τουβλο ..σκεψου και μια εναλλακτικη , μια μακρια ευλυγιστη βιτσα!! πω πω μια χαρα θα μου ηταν !!:)

  4. Ο/Η DeeDee λέει:

    Απο τοτε δεν εχω διαβασει κανενα βιβλιο. Με επιασε το καλοκαιρι, που αντιθετα με τον φυσιολογικο κοσμο, εγω βαριεμαι αφορητα να διαβαζω. Τωρα που θα αρχισουν λιγακι τα κρυα θα χουχουλιασω κι εγω ξανα στις σελιδες του βιβλιου εκεινου 🙂

    • Ο/Η AnD λέει:

      Δεν πειράζει ας τεμπελιάσουμε και λίγο! Και η γη για να καρποφορήσει χρειάζεται και λίγη ανάπαυση όχι συνέχεια καλλιέργεια και καλλιέργεια!!!
      Φιλιά!

  5. Ο/Η kariatida62 λέει:

    Τι έγινε εδώ???
    Καναμε μετακόμιση? Καλορίζικο…
    Μέχρι τώρα εγώ είχα αρκεστεί στο να πετώ κέικ και τούρτες…
    Λες ν’αλλάξω και να προχωρήσω σε βαρύτερα όπλα? :))
    Moυ βάζεις ιδέες!!!:P

    • Ο/Η AnD λέει:

      Ευχαριστώ Κάρυ για τις ευχές. Κάποιος μας το μάτιαξε το παλιό το σπίτι. Ξέρεις κανέναν γαλανομάτη με κακό φενγκ σούι;
      Δεν ήξερα οτι όταν νευριάζεις πετάς λιχουδιές. Θα σε τσατίζω από δω και πέρα!
      Καλό ΣΚ να ‘χουμε!

  6. Ο/Η Βίκυ λέει:

    φακουλίνι μου, μόλις μου είπες πως άλλαξες διεύθυνση, ήρθα γράφτηκα και σου έγραψα και σχόλιο. ούτε το σχόλιό μου βλέπω, ούτε όταν σε αναζητούσα σε έβρισκα. ουφ δεν καταλαβαίνω!

    φιλί!

    • Ο/Η AnD λέει:

      Είναι επειδή είμαστε του Μπλόγκερ και δεν το ξέρουμε καλά το wp, ακόμα…
      Καμιά βλακεία θα έκανες όταν γράφτηκες ή εγώ μπορεί να το έσβησα. χαχαχα
      Ποτέ δε θα μάθουμε!
      Ελπίζω όλα να είναι καλά. Έλειπα αυτές τις μέρες και μου λείψατε.
      Φιλιά!

Σχολιάστε

