Το φαινόμενο της Πεταλούδας

Ακούγοντας τη μουδική που ανέβασε η Tali στο ποντ του ιστολογίου της, έχω μια ερωτική διάθεση. Αναπόλησης μάλιστα. Για κάποιο λόγο έρχεται στο μυαλό μου η κλισέ ερώτηση «Ποιός ήταν ο πρώτος σου έρωτας», μια ερώτηση που πάντα μου έκανε εντύπωση. Ακούω σε συνεντεύξεις ανθρώπους να την κάνουν κι αναρωτιέμαι γιατί. Ακούω να την απαντούν κι αναρωτιέμαι πώς.

Ποιός είναι ο πρώτος έρωτας ή η πρώτη αγάπη; Έχει διαφορά το ένα με το άλλο;

Θεωρείται πρώτος ο έρωτας εκείνος που σου ξυπνά για πρώτη φορά τον ενθουσιασμό και σκουντάει τις περιβόητες πεταλουδίτσες ώστε να πετάξουν και να σου γαργαλήσουν το στομάχι;

Θυμάμαι εκείνο το αγόρι στην Τούμπα που έζησα τα παιδικά μου χρόνια, Παναγιώτη νομίζω τον έλεγαν. Παρέα καθημερινή, τριγυρνούσαμε στο ανάχωμα και προσπαθούσαμε να πιάσουμε γυρίνους στο ποταμάκι. Μαζεύαμε πασχαλίτσες και τις κρατούσαμε φυλακισμένες σε ένα άδειο διάφανο κουτί από μπατονέτες αφού πρώτα μας κατουρούσαν το χέρι -σόρυ γι’αυτό Μητέρα-Φύση. Ήταν αυτός άραγε ο πρώτος έρωτας;

Μήπως ήταν ο Γιώργος που μου ζήτησε να τα φτιάξουμε τη μέρα που έβαλα σιδεράκια; Που με κερνούσε παγωτό χωνάκι στην παιδική χαρά, τότε που φορούσα τη φούστα Λαμπάντα;

Δεν ξέρω για τις πεταλουδίτσες των άλλων. Οι δικές μου πετάνε κάθε φορά και πιο ψηλά. Σε κάθε τους πέταγμα νιώθω οτι αυτό το συναίσθημα είναι πρωτόγνωρο.

Θυμάμαι πάντα τον Παναγιώτη, έστω το παιδάκι που θα μπορούσε να λέγεται Παναγιώτης, θυμάμαι το Γιώργο χαμογελώντας πια χωρίς αντανακλάσεις. Οι γυρίνοι ανενόχλητοι έγιναν βάτραχοι κι ας μην έγιναν πρίγκιπες. Πετάω στην ανακύκλωση τα κουτιά από τις μπατονέτες και δεν τα χρησιμοποιώ πλέον για βασανιστήρια. Η φούστα Λαμπάντα δε μου κάνει πια αλλά κι αν μου έκανε θα ήταν τραγικά πασέ. Πού και πού παίζω στο youtube το τραγούδι κι ακόμα το χορεύω για πλάκα με φίλους.

Θυμάμαι όσα έζησα και κάθε φορά ζω τον Πρώτο Έρωτα. Κάθε Έρωτας είναι Πρώτος. Και για ‘μένα και για τις πεταλούδες μου που ολοένα δυναμώνουν και τρελαίνονται.

Πού θα φτάσουν άραγε;

Share

This entry was posted in Thoughts. Bookmark the permalink.

28 Responses to Το φαινόμενο της Πεταλούδας

  1. Ο/Η DeeDee λέει:

    χμμμμ
    καποτε ειχα κι εγω την ιδια απορια με σενα. Και νομιζα οτι μου συνεβαινε επειδη ειχα αστατο παρελθον και δεν ηξερα με τι κριτηρια να ξεχωρισω τον πρωτο μου ερωτα απο τους τοσους μνηστηρες ):):):)
    Αλλα περασαν τα χρονια και τωρα πια απανταω αντανακλαστικα.
    Ναι ειχα και 3 χρονια «σχεση» στο γυμνασιο με εναν Δημητρη, με ραβασακια, με μπλουζ στα παρτυ(και λαμπαντα και λαμπαντα, μη βαρας, ακομη μου αρεσει), με τσακωμους, ζηλίες, χωρισματα-ξαναφτιαξιματα κτλ κτλ Αυτο τον ερωτα ισως τον βαφτισω παιδικο , για να μην περασει στην ιστορια ετσι, χωρις τιτλο.
    Υπηρξε κι ενας Γιωργος ομως που κρατησε πολλα χρονια θεση μεσα μου , ετσι ωστε να κερδισει την θεση του πρωτου ερωτα. Εζησα πολλα πραγματα για πρωτη φορα μαζι του. Και μετα απο χρονια καταλαβα οτι σε διαφορετικες χρονικες στιγμες ηταν ο πρωτος μου σε πολλα πραγματα 🙂

    Πω πω εξομολογιση.
    Μετα απο 59 δευτερολεπτα το σχολιο αυτο θα αυτοκαταστραφει :):):)

    • Ο/Η AnD λέει:

      χαχαχαχα! Όντως τρομερές αποκαλύψεις σήμερα! Περισσότερες κι από τα μυστικά σου που ανέβασες προχθές! χαχαχαχα
      Πολλές οι πρωτιές και πολλά τα χρυσά μετάλλια που θα έπρεπε να αποδώσουμε τελικά.
      Όπου Γιώργος και χρυσό!
      :)))

  2. Ο/Η thiefofalways λέει:

    Εμένα την έλεγαν Σταυρούλα και ήταν στην πρώτη δημοτικού! Τη θυμάμαι ακόμα με κάθε λεπτομέρεια… Δεν ξέρω αν κάθε έρωτας είναι πρώτος κάθε φορά, σίγουρα είναι διαφορετικός…

  3. Ο/Η Kanthar0s λέει:

    Θυμάμαι την πρώτη κοπελιά. Με γούσταρε από πρώτη δημοτικού και δεν το ήξερα. Την γούσταρα από πρώτη δημοτικού και δεν το ήξερε. Τελικά τα φτιάξαμε στην έκτη δημοτικού. Ράλια το όνομα της. Ξέρεις ποια είναι η πλάκα; Ότι ακόμη μου αρέσει. Κι ας έχουν περάσει σχεδόν είκοσι χρόνια από τότε. Δεν γνωρίζω αν ήταν έρωτας, μάλλον ενθουσιασμός, αλλά όπως και να το βαφτίζεις δεν ξεχνιέται. Βέβαια, από ότι μαθαίνω παντρεύεται -φαίνεται ότι άργησα χαρακτηριστικά. Όπως επίσης δεν ξεχνάω την τελευταία μου εμπειρία που μου έκαψε τη γούνα. Εκείνο ήταν 1000000000% έρωτας.

    • Ο/Η AnD λέει:

      Κάνθαρε, πότε παντρεύεται; Δεν προλαβαίνουμε να πάμε με τη μηχανή να την κλέψουμε; Θα μαζευτούμε τ’αρειανά και θα φράξουμε το δρόμο στο αμάξι της. Εσύ θα βγεις και θα της πεις όσα θυμάσαι για κείνη. Αυτά που μου γράφεις, οτι ποτέ δεν την ξέχασες και πως ακόμα σου αρέσει. Θα της πεις οτι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου κι οτι θέλεις να δείτε αν αυτός ο έρωτας μπορεί να σας απογειώσει.
      Τ’αρειανά από πίσω θα κάνουμε κύμα και θα τραγουδάμε…κάτι ρομαντικό. Θα φοράμε φανέλες με τα ονόματά σας και καρδιές στα μάγουλά μας.
      Δε μπορεί, θα αφήσει το γάμο να πάει για πουρν-αρειανό!
      χιχιχι
      Ποτέ δεν είναι αργά λέω εγώ. Αλλά και οι παλιές αγάπες πάνε στον παράδεισο και μας προετοιμάζουν για ακόμα μεγαλύτερες δόξες. Έναν καινούριο πρώτο έρωτα…
      Καλό βράδυ!

  4. Ο/Η tali λέει:

    χα!! τι καλο ποστ!! και σε ευχαριστω για την αναφορα ..στο χαριζω το τραγουδι ..

    Εγω δεν πιστευω σοτυς ερωτες ..απομασυντονιζουν τον ανθρωπο και τρελλαινουν το θυμικο και ειναι καθαρα ευκαιριακες δοσεις ζωης για οσους βρισκουν το νοημα μονο σε αυτους ή ζουν απο αυτους (και πεθαινουν καθε ξημερωμα) !! Πιστευω στις μεγαλες σπανιες αγαπες , αυτες που θελει @@@ να αντεξεις και να κρατησεις για καιρο::))για χρονια!

    χχχχχχχχχχχ

    (παντως ο πρωτος μου ερωτας ηταν ενα συμμαθητης μου στη δευτερα που ακομα δε μπορω να καταλαβω τι του βρηκα)

  5. Ο/Η tali λέει:

    (εκατο λαθη..μιλουσε ο αντρας μου στο τηλ και με αποσυντονιζει απιστευτα αυτο!)
    -το ξαναστελνω!

    χα!! τι καλο ποστ!! και σε ευχαριστω για την αναφορα ..στο χαριζω το τραγουδι ..

    Εγω δεν πιστευω στους ερωτες ..αποσυντονιζουν τον ανθρωπο και τρελλαινουν το θυμικο και ειναι καθαρα ευκαιριακες δοσεις ζωης για οσους βρισκουν το νοημα μονο σε αυτους ή ζουν απο αυτους (και πεθαινουν καθε ξημερωμα) !!

    Επισης η πεταλουδες σιγα σιγα γινονται αραχνουλες …απαπα μακρια απο μας!!

    Πιστευω στις μεγαλες σπανιες αγαπες , αυτες που θελει @@@ να αντεξεις και να κρατησεις για καιρο::))για χρονια!

    χχχχχχχχχχχ

    (παντως ο πρωτος μου ερωτας ηταν ενα συμμαθητης μου στη δευτερα που ακομα δε μπορω να καταλαβω τι του βρηκα)

    • Ο/Η AnD λέει:

      O άντρας σου μιλούσε στο τηλέφωνο κι εσύ έγραφες στα κλεφτά οτι δεν πιστεύεις στον έρωτα! τφουσου!
      χαχαχαχα
      Αν είναι όμως να έχεις βρει σ’αυτόν τη μεγάλη και σπάνα αγάπη νομίζω είναι υπερευχαριστημένος.
      Τα @@@ που χρειάζεται…χμμμμμ… χρειάζονται παπάκια;;; Είμαι μικρό κορίτσι και δεν καταλαβαίνω.. αχαχαχαχα
      Όσο γι’αυτόν στη Δευτέρα τι να πω.. μπορεί να είχε τις πιο όμορφες μπίλιες (και εννοώ μπίλιες όχι άλλα πτηνά!)
      Καλημέρα!!!

  6. Τώρα φιλενάδα οι πεταλούδες πόσο ψηλά πετάνε;;;;; ε;;; χιχι
    Και γω πιστεύω κάθε έρωτας είναι Πρώτος!!

    Και φυσικά και εγώ είχα φούστα λαμπάντα… εννοείται τα χορευτικά τα έκανα πρόβες με τις ώρες!!
    Αχ τι ωραία χρόνια μωρέ…

    Άντε φιλενάδα Καληνύχτα!!
    φιλιά πολλά!!

  7. Ο/Η AnD λέει:

    Πώς με πιάνεις! Πολύ ψηλά πετάν! χιχιχιχ
    Καληνύχτα!

  8. Ο/Η Art of Silena λέει:

    Πεταλούδα ο έρωτας, πετάει και μαζί παρασέρνει και τη… γύρη των λουλουδιών
    μοιάζουμε με τα λουλούδια οι άνθρωποι, μόνο που συνήθως δεν το γνωρίζουμε!

    ΑΥΤΟ για σένα

    • Ο/Η AnD λέει:

      Nαι, μοιάζουμε με τα λουλούδια, όντως. Κι άλλοι μοιάζουν με τριαντάφυλλα άλλοι με γαϊδουράγκαθα. Άλλοι είναι οπλισμένοι με αγκάθια, άλλοι γεμάτοι χρώματα. Κάποιοι έχουν ωραίο άρωμα και άλλοι μια ανεξήγητη ομορφιά.
      Αλλά και πάλι σε κάποιους δεν αρέσουν τα τριαντάφυλλα και προτιμούν να φυτρώνουν δίπλα στα γαϊδουράγκαθα.
      Καλημέρα Σιλένα!

  9. Ο/Η Βίκυ λέει:

    τον πρώτο μου έρωτα τον έλεγαν Παναγιώτη. εγώ ήμουν μια σοβαρή κυρία 6 ετών και εκείνος ένας ώριμος άντρας, συνομήλικός μου! ποθούσα τόσο το φιλί του, που για χάρη του, έστησα ολόκληρη παράσταση: έκανα τη χιονάτη και του έδωσα (εκτός από ηθοποιός έκανα και το casting!!!!!) το ρόλο του πρίγκιπα, μόνο και μόνο για να με φιλήσει και ν’ αναστηθώ!
    χρόνια αναρωτιόμουν: α, ρε Παναγιώτη που να είσαι τώρα;
    ώσπου… τον είδα! ή μάλλον την κοιλάρα του είδα πρώτα! ύστερα, είδα την στραβωμάρα μου!
    χιχιχι
    γεμάτο πεταλούδες το λιβάδι μας, φιλενάδα μου!
    φιλιά!

    • Ο/Η AnD λέει:

      χαχααχχα
      Είσαι συ μία!
      Καλά οι γυναίκες είμαστε απίθανα πλάσματα. Νομίζω τους πουλάμε και τους αγοράζουμε τους άντρες! αχαχαχαχ
      Αλλά σίγουρα δε χαλάστηκε καθόλου ο πρίγκιπας.
      Η πλάνη η δική μας όμως είναι η κατάρα των παραμυθιών. Ο πρίγκιπας τελικά έγινε ένας κοιλαράς, ίσως και φαλακρός άντρας. Οκ, αυτό. Εμείς γιατί ψάχνουμε για πρίγκιπες σ’έναν κόσμο γεμάτο από απλούς ανθρώπους που μόνο ψάχνουν συντροφιά;

      Ελπίζω το λιβάδι σου να είναι πάντα ολάνθιστο!

  10. Ο/Η Sweet cherry Zouzouna λέει:

    Κάθε έρωτας, είναι μοναδικός ! εγώ αυτό ξέρω απο τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου!
    και πάντα αυτή η μοναδικότητα, έχει μια ξεχωριστή θέση στις αναμνήσεις. Κι όσες περισσότερες τόσο καλύτερα.
    Τώρα εις την δύσην του βίου, το λέμε «γεροντοέρωτα» αλλά μ’ αρέσει ακόμη! για πόσο δεν ξέρω..!

  11. Ο/Η Sweet cherry Zouzouna λέει:

    ναι αλλά σε μεγάλη ηλικία το λέμε γεροντοέρωτα σου λέω. Μην γελιόμαστε! Κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας οι συνομίλικοι. Ελα να φέρει καινούργιο μικρό ή νέο ταίρι κανας συμμαθητής να σου πω εγώ τι γίνεται…μεταξύ μας!!!

    Μπα, δεν ήμουν «γάτα χαδιάρα» ποτέ, άσε που βαριέμαι πολύ σύντομα. Τι μεγάλες αγάπες, μου λέτε εμένα… αυτές μουχλιάζουν… βαριέμαι λέμε…. πατι κιούτι άντε να κρατήσει πόσα χρόνια? 3? 5? ως να βρω το επόμενο.. αυτό είναι έρωτας. και όσο πιο πολλές εμπειρίες με τους ανθρώπους τόσο καλύτερα… !
    ** για τα «παράλληλα» σας έχω πει? χια χαι χαιχ α χαι χι

    • Ο/Η AnD λέει:

      Κάτι θα ξέρετε οι μεγαλύτεροι.. Όσο μεγαλώνουμε μαθαίνουμε να μην παίρνουμε τα πράγματα τόσο σοβαρά μάλλον. Κι έτσι πρέπει.
      Είμαστε όσο είμαστε κι όσα μπορέσουμε θα ζήσουμε.
      Ο λαός λέει «ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι όσα πιάσει ο κw[0$ μας»! χιχχιχι

  12. Ο/Η Coula λέει:

    Μπορεί κάθε έρωτας να μην είναι πρώτος, αλλά είναι σίγουρα διαφορετικός!
    Πεταλουδιτσες νομιζω πως σταματαμε να νιωθουμε μετα απο μια ηλικια! Οταν θα τη φτασω θα στο επιβεβαιωσω! προς το παρον οταν ερωτευομαι, νιωθω πως θα σπασει το στομαχι μου.

    Δεν το εχω νιωσει πολλες φορες, γιατι ειμαι περιεργο τρενο στον ερωτα, αλλα οσες το εχω νιωσει ειναι εκπληκτικο συναισθημα και σε πηγαινει ενα βημα παραπερα ειδικά αν ειναι και ο αλλος στην ιδια φαση και ταιριαζετε και λοιπα!

    Το λαμπαντα που το θυμηθηκες κοριτσι;
    Πολύ αστειες εκεινες οι φουστες!

    φιλια πολλα

    • Ο/Η AnD λέει:

      Ναι, ακριβώς! Κάθε φορά είναι σαν να πηγαίνεις ένα βήμα παραπέρα. Ο κάθε έρωτας σε φέρνει πιο κοντά στον επόμενο, πιο δυνατό. Γι’αυτό λέω οτι ο κάθε ένας είναι πρώτος τελικά. Πού θα φτάσει; Ελπίζω να μην πεθάνουν ποτέ οι πεταλουδίτσες, να γίνουν νεράιδες, τεράστια αερικά, δεν ξέρω…
      Να μπορούμε πάντα να εκτιμάμε τον έρωτα και να ξέρουμε οτι και ο πόνος είναι μες το παιχνίδι. Τότε θα πονάει λιγοτερο.
      Φιλιά!

  13. Ο/Η tali λέει:

    And asteri mou ειμαι ακριβως 20 χρονια παντρεμενη ..θα ημουν γραφικη αν σου ελεγα οτι ειμαι ακομα ερωτευμενη ::)Ο ερωτας περναει και εξαυλωνεται , τελειωνει αναυλα και ποτε ταυτοχρινα και στις δυο πλευρες :)ακριβως εκει ειναι η διαφορα αλλωστε για μενα .Τωρα στην αγαπη ολα ειναι πολυ διαφορετικα ειδικα στην αγαπη που προκυπτει απο τις δυσκολιες το μοιρασμα την αποδοχη τη τριβη το χρονο το νοιαξιμο αλλα και την απολυτη ελευθερια και αυτοσεβασμο.. και η ο Γιαννης ( Γιαννη τον ελεγαν) δεν επαιζε με μπιλιες βρε ειχε τεραστια μυωπικα γυαλια και ηταν πολυ καλο παιδακι , Με βοηθουσε στα μαθηματικα και εγω τον ειχα υπο την προστασια μου και συχνα σκεφτομουν πως να τον βοηθησω να βγαλει για παντα τα γυαλια να μην τον κοροιδευουν τα αλλα παιδακια ..χχχχχχχχχχ

    • Ο/Η AnD λέει:

      Τι ωραία κίνητρα είχες από μικρή!Τι σκληρά που γίνονται τα παιδιά κάποιες φορές…
      Αλλά τι φταιν κι εκείνα αν οι γονείς δεν τους μαθαίνουν βασικά πράγματα;
      Όσο για την αγάπη, θέλω να πιστεύω οτι ξαναγεννιέται μέσα της ο έρωτας.

  14. Ο/Η Magda λέει:

    Αγαπημένη μου AnD
    Πόσο χαίρομαι που σε ξαναβλέπω!!!
    Εγώ πάλι δεν θυμάμαι κανέναν, εκτός από την τελευταία μου μεγάλη, πολύχρονη και παντοτινή αγάπη.
    Πολλά φιλάκια

    • Ο/Η AnD λέει:

      Α-χα! Ο κάθε ένας έσβηνε τον άλλο και ο τελευταίος έχει υπερισχυσεί όλων δηλαδή;
      Τι όμορφο να μπορείς να λες «παντοτινή αγαπή»…. Μ’αρέσει!
      Λοιπόν, εγώ την αγάπη αυτή, την παντοτινή θα ήθελα να την πάω στο Sirmione.
      :)))
      Καληνύχτα!

  15. Ο/Η Magda λέει:

    Ξέχασα να σου πω, πόσο υπέροχο είναι το βίντεο που μας χάρισες!!!
    Τι όμορφη μουσική, τι λόγια!!!
    Ευχαριστώ πολύ
    Πολλά φιλάκια

  16. Ο/Η Magda λέει:

    Χαχαααα, εκεί τον πήγα!
    Να το εφαρμόσεις!
    Φιλάκιαααα

Σχολιάστε

