Τηλεμάρκετινγκ

Γεννήθηκα σε μια εποχή που όλοι χρησιμοποιούσαν ήδη το τηλέφωνο.

Υπήρχε στο σπίτι μου, στο σπίτι του γείτονα και στο σπίτι των φίλων μου.

Το τηλέφωνο ήταν ήδη ανάγκη και φυσικά η χρήση του είχε ένα κόστος, μια πάγια συνδρομή και χρέωση για την όποια κατανάλωση.

Οι εποχές άλλαξαν. Συνειδητοποίησα οτι έχω την ανάγκη για ίντερνετ. Άνοιξε κι η αγορά στο μεταξύ και πλήθυναν οι επιλογές μου.

Είδα ποιές είναι πλέον αυτές. Η μία εταιρία μου προσφέρει ένα πακέτο η δεύτερη ένα άλλο.

Παραπάνω εταιρίες δεν έψαξα, είχα και δουλειές. Ρώτησα και δυο φίλους και έμεινα να επιλέξω ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες του κλάδου, τη Μολ και τη Firstnet. Δε θα είναι τυχαία οι μεγαλύτερες άλλωστε…

Επέλεξα σύμφωνα με τις ανάγκες μου και τις παροχές που μου προσέφερε η καθεμία, πήγα στη Μολ.

Κι εκεί που υπέγραψα κι άρχισα να πληρώνω άρχισαν και τα προβλήματα. Χάλια η σύνδεση, χάλια η υποστήριξη, χρεώσεις που αμφισβητούσα, χρεώσεις για τις ώρες που δεν είχα δίκτυο… Κι ένα τηλεφωνικό κέντρο σκέτη απελπισία. Να ακούς Ελίζα μία και δύο ώρες στην αναμονή και ν’αναρωτιέσαι γιατί άραγε δε σε ηρεμεί. Να φύγεις; Σε έχουν δεμένο με την υπογραφή που έβαλες και άντε βρες το δίκιο σου μετά. Εσύ από τη μία κι απ’την άλλη μια εταιρία που τρώει μηνύσεις για πρωινό, που έχει δέκα δικηγόρους, εκείνους που έχουν συντάξει το συμβόλαιο που υπέγραψες.

Καταπίνω και περιμένω. Να λήξει το συμβόλαιο και να φύγω. Να εκδικηθώ για την αδικία που νιώθω ίσως μπορώ με λίγη αρνητική διαφήμιση. Αλλά δεν τη λεν τυχαία διαφήμιση κι αυτή…

Όταν τελείωσε το συμβόλαιό μου ήρθε και πάλι η ώρα να επιλέξω. Τώρα είχα και περισσότερη εμπειρία. Ήξερα τι έπρεπε να προσέξω στα ψιλά γράμματα, ήξερα τον τρόπο που λειτουργούν αυτές οι εταιρίες, είχα και πιο σαφή εικόνα των αναγκών μου. Μακάρι όμως να τους έβαζα να υπογράψουν το δικό μου συμβόλαιο

Βαρέθηκα θες να το πολυψάξω, ήθελα να ελπίζω οτι πριν έπεσα στην εξαίρεση, πήγα στην άλλη, τη Firstnet.

Όταν μάλιστα τους είπα για την εμπειρία μου με τη Μολ, απόρησαν χαιρέκακα για τη συμπεριφορά του ανταγωνιστή τους. Τους φάνηκε αντιεπαγγελματικός ο τρόπος λειτουργίας τους και με διαβεβαίωσαν οτι εκείνοι είναι σωστοί επαγγελματίες.

Ένιωσα μεγάλο κορόιδο, δεν το κρύβω. Ταυτόχρονα όμως, ένιωσα οτι πλέον είμαι σε καλά χέρια και αφέθηκα. Όταν η αυτοεκτίμηση είναι χαμηλή πώς να μη θέλεις να σωθείς;

Τεμενάδες σου κάνουν μόλις έρθει η ώρα που βγαίνεις από ένα συμβόλαιο. Κι είναι η καλύτερη ευκαιρία να διαπραγματευτείς. Μάλιστα έχω παρατηρήσει οτι περισσότερο ενδιαφέρονται για νέους πελάτες παρά για τους υπάρχοντες. Φοβερό,ε; Με συμφέρει σίγουρα να αλλάζω πάροχο κάθε φορά που λήγει το συμβόλαιο μου γιατί έτσι φαίνεται οτι λειτουργεί η αγορά τους. Γεγονός.

Δε ζητάω ιδιαίτερη μεταχείριση, μόνο αυτά που θεωρώ αυτονόητα. Στο κόστος που κρίνω δίκαιο. Τόσο δύσκολο είναι;

Διάβασα το συμβόλαιο με προσοχή και έβαλα τη μουτζούρα μου από κάτω.

Τα ίδια όμως…

Άντε πάλι η Ελίζα με τις ώρες στην αναμονή, άντε πάλι να πληρώνω και να μη μπορώ να κάνω τη δουλειά μου… Το ίδιο πρόβλημα έχει κι η Μαρία που δε μπορεί να μπει στο Φέισμπουκ ούτε για ένα λάικ. Άσε μας και συ ρε Μαρία, μιλάν όλοι…

Οργή, θυμός, αγανάκτηση και πάλι υποταγή.

Βρε δε θα τελειώσει το συμβόλαιο μου; Θα σας πάρει και θα σας σηκώσει κι εσάς!

Και πάρτε με μετά να με ενημερώσετε για προσφορά. Έχετε ν’ ακούσετε…! Ποιός θ’ ακούσει; Η τηλεφωνήτρια με τα 400 ευρώ; Ας τ’ ακούσει, εγώ πρέπει να τα πω. Άλλωστε εκπροσωπεί την εταιρία κι ας πρόσεχε κι αυτή!

Έληξε το συμβόλαιο και πάλι. Ακόμα πιο συνειδητοποιημένη, ακόμα πιο έμπειρη. Ξέρω τα κόλπα τους, δεν τους πιστεύω όπως πρώτα.

Χμμ… πολλές εταιρίες υπάρχουν τελικά. Όμως οι προσφορές τους είναι παρόμοιες…! Πώς τα ‘χουν κάνει έτσι οι άτιμοι κι έχουν τις ίδιες τιμές για τις ίδιες παροχές! Είναι συνεννοημένοι ή αυτές είναι οι τιμές που η αγορά στηρίζει;

Νιώθω οτι δεν έχω επιλογές. Αναρωτιέμαι μήπως ζητάω πολλά. Κάπου φταίω κι εγώ σίγουρα. Δεν το έψαξα αρκετά, το πλήρωσα όμως. Τώρα γιατί δεν έχω επιλογές;

Θα ρισκάρω με μια μικρότερη εταιρία. Έχει όρεξη ν’ανέβει, δεν έχει την έπαρση των ισχυρών, οι τιμές είναι ίδιες μα δεν έχω κι άλλη επιλογή… Ελπίζω σε καλύτερες υπηρεσίες.

Τα ίδια…!

Νιώθω εγκλωβισμένη, νιώθω απογοήτευση…

Στο εξωτερικό οι φίλοι μου γιατί πληρώνουν τόσο λίγα για το τηλέφωνο και το ίντερνετ; Γιατί εκείνες οι εταιρίες φαίνονται καλύτερες;

Αχ μακάρι να άνοιγε κι εδώ μια καινούρια εταιρία!

Να μην προβληματίζομαι άλλο έχοντας να διαλέξω τον καλύτερο απ’τους χειρότερους…!

Αν ζούσα στο εξωτερικό θα είχα μια από δαύτες. Τι ωραία… Θα απολάμβανα τις καλύτερες υπηρεσίες που μια άλλη αγορά, άγνωστο το πώς, έχει δημιουργήσει ήδη. Ε βέβαια, εδώ όλα είναι ακριβότερα. Έχουμε γεμίσει εχθρούς από παντού. Μας ζηλεύουν κι ας είχαμε δημοκρατία όταν εκείνοι πηδούσαν από κλαδί σε κλαδί σαν τα πιθήκια.

Και τι στο διάολο κάνει το κράτος εδώ και τους αφήνει να τα έχουν κάνει πλακάκια και να μη λογαριάζουν κανέναν;

Στο μεταξύ συμβιβάζομαι, ελπίζω. Γυρνάω πίσω ξανά και βλέπω τα λάθη που έκανα.

Ακόμα σκέφτομαι αν μπορώ να φέρω τις ανάγκες μου στα μέτρα της δεδομένης κατάστασης.

Το πιάνω απ’την αρχή κι αναρωτιέμαι αν χρειάζομαι τελικά το ίντερνετ, αν χρειάζομαι το ίδιο το τηλέφωνο. Επειδή όταν γεννήθηκα ήδη το χρησιμοποιούσαν όλοι, δε σημαίνει απαραίτητα ότι το χρειάζομαι. Να φάνε όλοι μια μούτζα και να κόψω τελείως το τηλέφωνο! Αλλά αυτό πολύ πονάει κεφάλι- κόψει κεφάλι δεν είναι;

Σίγουρα κάποιοι φώναζαν παλιά ότι τα τηλέφωνα θα μας κάνουν να χαθούμε. Όπως με τα κινητά, όπως με όλες τις μηχανές που ο άνθρωπος βλέπει με επιφύλαξη και καταλήγει να τις χρησιμοποιεί.

Όχι, σίγουρα το θέλω και το τηλέφωνο και το ίντερνετ. Το σκέφτηκα και το επιλέγω.

Πώς επιτρέπεται να λειτουργούν κατ’αυτό τον τρόπο; Γιατί δε με προστατεύει κανείς; Γιατί δε μπορώ ν’αντιδράσω;

Άντε, τελικά μάλλον όλοι μαζί θα πρέπει να αλλάξουμε την αγορά. Η προσφορά κι η ζήτηση είναι που κινούν το χέρι. Ρε βλάκες, πότε θα γίνετε σαν εμένα; Γιατί είστε τέτοια θύματα και βρίσκουν και τα κάνουν;

Όσο περιμένω να ξυπνήσετε λήγει το συμβόλαιο μου.

Μολ, Firstnet ή μικρότερη εταιρία. Ή καθόλου ίντερνετ. Θα το κάνω γαργάρα ή θα ρίξω μούτζα σ’αυτά που επιθυμώ. Και θα βρίζω όπως και να ‘χει. Θα βρίζω κι εσάς που κοιμάστε ακόμα.

Σε ποιό σημείο ακριβώς ξέχασα οτι έχω τη δύναμη; Πότε άρχισε να με χειρίζεται ο καθένας;

Πότε έχασα τις επιλογές μου, την ελευθερία που μου δίνουν αυτές και πότε αφέθηκα στο θυμό που με κυρίεψε;

Πότε ξέχασα οτι είμαι ο πελάτης;

This entry was posted in Thoughts. Bookmark the permalink.

18 Responses to Τηλεμάρκετινγκ

  1. Ο/Η Sweet-cherry Zouzouna λέει:

    H μολ, ήταν του κολ, τελικώς
    Εκείνο που μου κάνει εντύπωση, ειναι γιατι «παρασύρεστε» απο την όποια διαφήμηση (ακόμη και φίλο να ρωτήσεις, το δικό του θα σου πει), και δεν ξεκινάτε απο τα βασικά. Τον αρχικό, ένα και μόνο Τοτό! Αφού είστε και επαρχία (πολλοί απο εσάς, παιδί μου, δεν σου μιλώ στον πληθυντικό.. συγκεντρώσου)… όπου δεν είναι σίγουροι τι σκ@@ κάνουν οι διάφοροι πάροχοι, αλλά μόνο ο ένας και γεροντότερος και αρχαιότερος, είναι σίγουρος.

    λέω εγώ τώρα… η λουλού απε το κέντρο !
    και στείλε ένα μεηλ, να σου πω για τα μην που θα αφήνεις.! για την κλήρωσης λέω…

    κι αυτό το μαμούνι στο εικονίδιο δίπλα, εγώ είμαι… μη χ@@ τον παροχό σου!!! πως μ΄’ έκανε έτσι. !

    • Ο/Η AnD λέει:

      Αφασία είσαι ρε Ζουζούνα! Τρελαίνομαι για τα σχόλιά σου!
      Τώρα για τον Τοτό, είναι ο αρχαιότερος αλλά είναι και ο ακριβότερος όλων.
      Έχει γίνει και χοντρός και βραδυκίνητος και νομίζω έχει έρθει η ώρα του για λίγη γυμναστική. Να τρέξει να προλάβει τους άλλους αν δε θέλει να μείνει τελευταίος.

      Σε κλήρωση δε θέλω να μπω, σε είχα πει το σπιτάκι είναι αναγκαστικά λιτό και δεν πέφτει καρφίτσα. Αλλά στα υπόλοιπα είμαι εκεί. Πάνω -κάτω φαντάζομαι τους λόγους που περιόρισες τα σχόλια αλλά ήμουν σίγουρη οτι το διασκέδαζες κιόλας.
      Καλημερούδια!

  2. Ο/Η Sweet-cherry Zouzouna λέει:

    Eίμαι, είμαι. Εγώ τον έχω σε εκτίμηση. Ισως επειδή είμαστε γέροι και οι δύο!!! χιιχιχι!!!
    ετσι κι εγώ, «χοντρή» και οσο για βραδυκίνητη, …. αει αει!!!

    και πάνω και κάτω, τους περιόρισα γιατί βρίζανε ανωνύμως. Τους επώνυμους, τους βάζω σε τάξη Ε, μια δυο τρεις και η κακή τους ώρα.
    είμαι και κρουσταλένια, ρε παιδί μου, δεν μπορώ! δεν είμαι μαθημένη. Να πηγαίνεις στην κουζίνα να αφήνεις τα σχόλια και θα τα μεταφέρω… δεν το διασκέδαζα, ειλικρινά, απλά, φούντωνα και εκνευριζόμουν. Δεν είμαι για τέτοια.. και δεν υπάρχει λόγος…
    ναι ναι, δεν σου χωράνε, το θυμάμαι.. για τα σχόλια έκανες παράπονα. Τσώπα Φακίδο-Φαβίδου μου, τσώπα,.. μην θυμώσει και ο πάροχος!

    Στην κουζίνα, στην κουζίνα! ξέρεις εσύ, στα τσικάλια!

    * κι πιδής ξέχασα (η γραία), εγώ γεννήθηκα σε μια εποχή που το τηλέφωνο, ήταν μόνο στο σπίτι του γιατρού δίπλα μας και στον ΟΤΕς, στην γειτονιά, που πηγαίναμε, κατόπιν προσκλήσεως για να μιλήσουμε με τον καπιτάν πατέρα… απο τα 40 πέλαγα που ταξίδευε! ρε πως αλλάζουν οι εποχές!!!

  3. Ο/Η Don Quixote (@theevilchef) λέει:

    Eγω μάλλον ημανε τυχερουλης γιατί εχω την ιδια εταιρια αρχικα σαν παροχο συνδεσης και τωρα και τηλεφωνου και δεν εχω κανενα παραπονο.
    Με το τεχνικο τμημα ορισμενες φορες δε βρισκω ακρη αλλα επειδη τα γραφεια ειναι σχετικα κοντα απο εδω που μενω εχω κανει καποιες επισκεψεις και εχουν ακουστει μερικες δοξολογιες(κοινως καντηλια) και υποψιαζομαι οτι με εχουν στην λιστα των τρελων και με προσεχουν.
    Οχι αν θελαν ας κανουν κι αλλιώς!!!

    Το θεμα παντως θελει πολυ ψαξιμο και αρκετο θρασος στις συζητησεις μαζι τους γτ αλλιως αυτοι δε καταλαβαινουν….προσφατο παραδειγμα οι γονεις μου που μολις ακουσε ο παροχος «εναν εσπερινο» αμεσως βρηκε προγραμμα που ειναι πολυ καλυτερο και φθηνοτερο και ως δια μαγειας δεν ξαναδημιουργηθηκαν και αλλα προβληματα….
    Οποτε ασε τα χαμογελα και τις ευγενειες με αυτους και διεκδικησε οτι καλυτερο μπορεις….με την κριση και τον ανταγωνισμο που υπαρχει πλεον ,οποιος κινειται εξυπνα κερδιζει!

    • Ο/Η AnD λέει:

      Άμα δεν έχεις παράπονο είσαι βασιλιάς και το απολαμβάνεις.
      Το πρόβλημα αρχίζει όταν έχεις παράπονο και δεν ξες τι να το κάνεις.
      Να διεκδικείς αυτό που θεωρείς οτι δικαιούσαι είναι σίγουρα δράση.
      Ο τρόπος διεκδίκησης είναι που μας προβληματίζει συνήθως και είναι εκεί που χάνουμε τη μπάλα και πολλές φορές το δίκιο μας ακόμα.
      Καλημέρα Μάγειρα!

  4. Ο/Η Deedee λέει:

    Πως θα σου τυχει ειναι. Κι εγω δεν εχω παραπονο, αλλα εχω ακουσει αλλους που εχουν τον ιδιο παροχο με μενα να παραπονιουνται.
    Δεν παιρνεις κι ενα τηλεφωνο στο ΙΝ.ΚΑ. να σε ενημερωσουν για τα δικαιωματα σου. Νομιζω μια μικρη συνδρομη των 20 ευρω σε καλυπτει και απο διαφορες φασαριες.

    καλημερααααα

    • Ο/Η AnD λέει:

      Για τις τηλεπικοινωνίες συγκεκριμένα υπάρχει και η ΕΕΤΤ (http://www.eett.gr/).
      Αλλά όπως και στην περίπτωση του ΙΝ.ΚΑ. οι υποθέσεις σκαλώνουν στη γραφειοκρατία.
      Μη νομίζεις όμως εγώ την έχω βρει την άκρη μου για να μένω ήρεμη. Και ήσυχη με τη συνείδησή μου. Αναφέρομαι και στο κοινωνικοπολιτικό τοπίο.
      Καλημέρα!

  5. Ο/Η Deedee λέει:

    Δεν το γνωριζα το ΕΕΤΤ, θα το κοιταξω 🙂

  6. Ο/Η Coula λέει:

    Ρε συ, εγω ουτε που τις ηξερα αυτες τις εταιριες! Πως λες πως ειναι οι καλυτερες;
    Εγω ειμαι στον Οτε, πληρωνω λιγο περισσοτερο και δεν με εχει απογητευσει ποτε!

    Δεν ισχύει απόλυτα το ό,τι πληρώνεις παίρνεις, αλλά δυστυχως τις περισσότερες φορες αυτό ισχύει!

    Κανονικά το ιντερνετ επρεπε να ηταν δωρεαν παροχη απο τον Οτε.

  7. Ο/Η AnD λέει:

    Κανονικά το ίντερνετ έπρεπε να είναι όντως δωρεάν. Πιστεύω οτι κάποια μέρα θα γίνει, ήδη κάποιοι δήμοι παρέχουν δωρεάν ίντερνετ.
    Καλό βράδυ Couλίτα!

  8. Ο/Η Magda λέει:

    Καλά που δεν τσιμπάω ούτε από τα καθημερινά τηλέφωνα με τις τάχα δελεαστικές προσφορές, ούτε από τις διαφημίσεις στην τηλεόραση.
    Κι εγώ είμαι στον ΟΤΕ χρόνια, όπως η Κούλα, δεν έχω παράπονο κι αν συμβεί κάτι, έρχονται αμέσως.
    Κάνε και εσύ το ίδιο.
    Πολλά φιλάκια

    • Ο/Η AnD λέει:

      Καλημέρα!!
      Σε ζαλίζουν κι εσένα στα τηλέφωνα,ε; χιχιχ
      Σε παίρνουν πολλές φορές μάλιστα κι από την ίδια την εταιρία που έχεις. Εκεί να δεις πλάκα, που σου προσφέρουν καλύτερη τιμή.
      Ο ΟΤΕ δεν έχει μπει ακόμα σ’αυτό το παιχνίδι.
      Καλή βδομάδα να’χουμε!

  9. Ο/Η Alchemist λέει:

    Και εγω θυμαμαι οτι ειχα μεινει αναυδος οταν ειχα συνειδητοποιησει οτι σε μια κοινωνια που επικρατει το δογμα της ελευθερης αγορας και του ανταγωνισμου μεταξυ των εταιριων ουσιαστικα ο καταναλωτης (τι σικ λεξη) δεν εχει καμια επιλογη και βρισκεται να πρεπει να επιλεξει το μικροτερο κακο. Ειναι γελοιο οταν το σκεφτεσαι αλλα συμβαινει. Τι να πεις. Δεν ξερω αλλα πιστευω οτι ουσιαστικα δεν εχεις καμια επιλογη να επιλεξεις κατι καλο, κατι που θα σου κανει απλα και μονο επειδη στους στοχους της εκαστοτε εταιριας δεν υπαρχει ποτε η ικανοποιηση του πελατη.

    Τι να πεις…Κουραγιο μονο ευχομαι μεσα στην τρελα. Φιλια πολλα!

    • Ο/Η AnD λέει:

      Αχ Αλχημιστή μη με αποκαρδιώνεις…!
      Καθώς η ανάρτηση είναι αλληγορική θέλω να ελπίζω στο οτι η κατάσταση θα αλλάξει προς την ικανοποιήση του «καταναλωτή» και την ποιότητα των «υπηρεσιών».
      Τρέλα δε θα πει τίποτα…
      Καλημέρα!

  10. Ο/Η tali λέει:

    Εχω απο την αρχη conexx και δεν το αλλαζω , ισως ειναι λιγο πο ακριβο αλλα ειναι παντα αξιοπιστο!! Τα ιδια ελεγα και για χρονι για τη vodafon αλλα τελικα την αλλαξα και πολυ χαιρομαι γι αυτο (εξ αιτιας της δε σιχαθηκα τον Χατζηγιαννη). Πλεον εχω καρτοκινητο μονο και νοιωθω απιστευτα ελευθερη , με οσα τους εδινα πηρα το αι φον (που δεν το συνιστω με τιποτα ομως και σε κανεναν) και γλυτωσα απο λογαριασμους , παγια υπερχρεωσεις ημερομηνιες ληξεως και τηλεφωνα το καταμεσημερο!!

    Σου συνιστω τη whats up (εχει η μιση ελλαδα αρα μπορεις να μιλας) και γρηγορο ιντερνετ με 3 ευρω στο σμαρτφον ολς οι αλλες εταιρειες για νετ στο σπιτι περαν του Οτε (που εχει το μονοπωλιο γι αυτο κρεμαει τους αλλους) ειναι χασιμο χρονου!! χχχχχχχχχχχχ

    • Ο/Η AnD λέει:

      Πολύ προχωρημένη σε βρίσκω Τάλι!
      Το παν είναι να αισθάνεσαι ελεύθερος. …Ή τουλάχιστον πιο ελεύθερος. Αν έχει μέτρο η ελευθερία.
      Καλημέρα και καλή βδομάδα!
      ΥΓ. Στόλισες τελικά; Εγώ σήμερα λέω.

  11. Εγώ πληρώνω περίπου 14 € το μήνα με μέγιστη ταχύτητα.. Γι αυτό σου λέω φιλενάδα μετακόμισε Σουηδία!!! χαχαχαχα

    Καλή εβδομάδα!!!
    Φιλιά!!

    • Ο/Η AnD λέει:

      Καλά η Σουηδία είναι χρόναι μπροστά σε πολλά θέματα.
      Αλλά είναι και η νοοτροπία των Σουηδών το ίδιο προχωρημένη.
      Καλημέρα φιλενάδα και καλά να περνάμε, με μέγιστες και χαμηλές ταχύτητες!

Σχολιάστε